/ zdrowe

Przepyszne frytki, ale bez tłuszczu!

Jako, że przywilej jedzenia frykasów dotyczy nie tylko kobiet w ciąży 😉 dzielę się przepisem, który od długiego czasu króluje u nas. Jest to super dodatek do obiadu, przekąska na mecz/film, a nawet kolacja.

Wraz z sosami:

Sos/dip z ziemniaka i marchewki

Majonez jaglany – nasz hit wśród sosów!

i dobrym składowo ketchupem

MNIAM!

Co potrzeba?

  • piekarnik 190 stopni na 40 minut (to zależy od grubości frytek) + blacha
  • papier do pieczenia
  • warzywa do pieczenia: marchew, korzeń selera, pietruszka, burak, batat, ziemniak
  • przyprawy: sumak garbarski (turecka przyprawa,daje posmak cytrynowy), sól himalajska (nie ma co przesadzać z solą, więc z umiarem), zmielone siemię lniane i sezam (mielę ziarna w młynku do kawy, wtedy frytki mają zdrowe tłuszcze z siemienia i wapń z sezamu) – zachęcam Cię do własnych odkryć innych przypraw m.in. kminu rzymskiego, kurkumy (jest szczególnie ważna, gdy w organizmie czai się jakiś stan zapalny), rozgnieciony czosnek, bazylia, czosnek niedźwiedzi
  • świeże warzywa (przykładowo): seler naciowy, marchew, cukinia, rzodkiewka przekrojona na pół

Piekarnik rozgrzewam. Blachę wykładam papierem do pieczenia. Warzywa do pieczenia dokładnie myję i ze skórką (można obrać, ale ja lubię ze skórką) tnę na kształt frytek. Frytki wrzucam do miski i dodaję przypraw. UWAGA! Wrzuć do osobnej miski buraka. Ręcznie mieszam warzywa z przyprawami i wrzucam na blachę wyłożoną papierem.

Piekę ok 40 minut, aż będą przyrumienione. Czasem na ostatnie 10 minut zwiększam temperaturę na 210 stopni, aby frytki były bardziej chrupiące.

Podaję na talerzu ze świeżymi warzywami okrojonymi tak, aby można było je moczyć w dipach 🙂

Proste, a jakie smaczne (i zdrowe)!

Przepyszne frytki, ale bez tłuszczu!
Share this