/ zdrowie

Zielone wrapy z tuńczykiem

Uwielbiam proste i zdrowe rozwiązania: witaminy, minerały, dobre tłuszcze, a to wszystko w kilkanaście minut 🙂

Co potrzeba?

  • puszka tuńczyka w sosie własnym (używamy samej rybki, wodę możesz wylać)
  • główka sałaty
  • 2 świeże kukurydze
  • drobno posiekane dwie łodygi selera naciowego
  • 1-2 pomidory pokrojone w kostkę
  • łyżka natki pietruszki (można więcej)
  • sok z 1/2 cytryny
  • 3-4 łyżki majonezu (u nas jaglany)*
  • sól, pieprz, szczypta ksylitolu (ew. inny słodzik)
  • Jak nie lubisz jaglanych wynalazków (zakładam, że nie próbowałeś i to dlatego 🙂 ) to zamiast kupować ukręć swój własny domowy majonez – wiesz, co jesz i jest o niebo lepszy: 1 żółtko, 1 łyżka wody, 1 łyżka musztardy, sok z 1/2 cytryny i ok 250 ml oleju. Wszystko potraktuj ręcznym blenderem (najlepiej w misce), dopraw solą, gdy uzyskasz odpowiednią konsystencję i gotowe! 🙂

Do wrzącej o osolonej wody wrzucam kukurydzę i dodaję szczyptę ksylitoli – gotuję 10 minut. Potem przelewam zimną wodą i zostawiam na sitku, aby obciekła (kukurydza z puszki ma znacznie mniej wartości odżywczych, poza tym puszkowana żywność nie jest zdrowa). Ostrym, krótkim nożem ścięłam ziarna z czterech stron kukurydzy do miski, dodałam inne składniki (prócz sałaty, bo to nasza „tortilla”) i dobrze wymieszałam. Doprawiłam solą i świeżo mielonym pieprzem do smaku.

Opłukaną i osuszoną sałatę dzielę, aby mieć liście (mniejsze są lepsze, większe zostawiam do innych sałatek) i na takie sałatowe talerzyki kładę łyżką farsz z miski. Potem w łapę i jemy!

Mmmmm smacznego i na zdrowie!

Zielone wrapy z tuńczykiem
Share this