/ zdrowe

Pizza z komosy (bezglutenowa)

Od kilku dni dzień w dzień jemy pizzę na obiad albo kolację. No cóż pizza jest naszym przysmakiem. Nie musimy jednak odmawiać sobie niczego 🙂 jest tyle możliwości, a przy tym tyle zdrowia!

Co potrzeba?

  • 2 szklanki komosy ryżowej (QUINOA)
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka kurkumy
  • łyżka siemienia lnianego (opcjonalnie, czasem dodaję sezamu, aby dodać do posiłku wapń)
  • płaska łyżeczka sody
  • papier do pieczenia (chyba, że masz silikonową foremkę)

Namaczam komosę ryżową w słoiku na całą noc (niech quinoa będzie cała zamoczona + zapas, bo pęcznieje przez noc).

Przed obiadem/kolacją odcedzam komosę na sitku i wrzucam całość do blendera. Dodaję pół szklanki wody, sól, kurkumę, ew. ziarna np. siemię lub sezam.

Całość blenduję bardzo dokładnie, potem dodaję sody i jeszcze chwilkę miksuję. Masę chwilkę trzymam w blenderze i w tym czasie tnę odpowiedni kawałek papieru do pieczenia na blaszkę, a piekarnik rozgrzewam do 190 stopni. Taką blaszkę wkładam do rozgrzanego pieca na 50 minut.

Potem szybko nakładam składniki jakie lubię: ser bez laktozy, passatę, cebulkę, oliwki, bakłażana, tuńczyka, mięsko (tylko pewnego pochodzenia!) – co tylko chcemy, eksperymentuj wedle uznania i tego co jest w Twojej lodówce 🙂 . Całość zapiekam jeszcze 10-15 minut (obserwuję składniki) w 190 stopniach. Rukolę/szpinak dodaję na koniec, aby nie spiekła się za bardzo.

Ledwo uchwyciłam dzisiejszy „kawałek” Przemka 😉

Pizza z komosy (bezglutenowa)
Share this