/ chia

Naleśniki z dwóch składników - ryż i chia!

To nasz hit. Jedyne o czym trzeba pamiętać to dzień wcześniej zalać ryż (dwie szklanki ryżu i trzy szklanki wody – jak na zdjęciu poniżej). Ja używam białego ryżu. Nie próbowałam z brązowego – od razu zastrzegam

.

Co potrzeba?

  • ryż zalany dzień wcześniej (2 szklanki białego ryżu zalane 3 szklankami wody)
  • 1/4 szklanki ziaren chia (ja często używam miary „na oko”, ale na potrzeby przepisu – zmierzyłam proporcje 😛 )
  • szczypta soli
  • jak robię na słodko to dodaję też dwie łyżki ksylitolu lub innego słodu (tu jednak wersja wytrawna)

Ryż, który moczył się całą noc odcedzam na sitku (tak aby nie przeleciał, na sitku o dość ścisłych oczkach). Taki odsączony ryż łyżką przekładam do blendera, dodaję ziaren chia i wody – około 3-4 szklanki ciepłej wody (jak mi się śpieszy daję wrzątek z czajnika), dodaję sól (oraz słód, gdy robię naleśniki na słodko). Całość blenduję i czekam chwilę, aż zrobi się „galaretka”. Jeśli masa jest za gęsta dodaję wody i jeszcze miksuję.

Takie naleśniki smażę jak zwykłe pszenne. Tutaj zrobiłam wersję szybką, czyli grube naleśniki, nadziewane vege twarożkiem z ziaren słonecznika i świeżym pomidorem. Całość polałam oliwa extra virgin, dałam świeżej bazylii z parapetu i posypałam suszonym oregano – jak zawsze na oko 😉

Foto wykonał Przemek, który uznał, że muszę podzielić się w końcu tym przepisem. Dzielę się – na zdrowie!

P.s. Pamiętajcie, że jedząc chia i inne pełne błonnika jedzonko trzeba pić więcej wody, ale uniknąć nieprzyjemności typu zaparć, bule brzucha. Chia są bardzo zdrowe! A łatwo przyswajalne węglowodany z białego ryżu dają od razu energię 🙂

Smacznego!

 
Naleśniki z dwóch składników - ryż i chia!
Share this