/ awokado

Awokado i... pestka

To, że awokado jest dla nas zdrowe – nikogo nie trzeba przekonywać. Awokado to cały alfabet witamin! A zawarte w nim tłuszcze nie tylko wspomagają pracę mózgu, oczu ale i odchudzanie! Teraz gdy jestem w ciąży każdego wafla smaruję dojrzałym awokado, bo ma kwas foliowy, który jest ważny dla rozwoju Dzidziusia. Pamiętaj jednak, że kwas foliowy jest potrzebny nie tylko mamom czekającym na potomstwo, ale każdemu człowiekowi! Awokado zawiera mnóstwo enzymów i składników odżywczych, które wpływają na prawidłową pracę układu pokarmowego oraz zmniejszają stany zapalne w żołądku. Jedząc awokado, chronisz się przed występowaniem wrzodów żołądka, wzdęć, biegunek czy zaparć. Awokado korzystnie wpływa też na wchłanianie cennych substancji odżywczych w jelitach.

Nie każdy jednak wie – chyba, że nas odwiedził 😉 – że je się także… pestkę ukrytą w zielonym miąższu awokado. Nie mogę patrzeć jak to bogactwo ląduje w koszu! Pestka awokado ma dwa razy więcej przeciwutleniaczy niż miąższ i 50 razy większe działanie antyutleniające od słynnej witaminy E! Dba o oczy, cerę, serce, działa rozkurczająco i dostarcza wielkie ilości błonnika.

**Jak wykorzystać te bogactwo natury?
**Wysusz ją przez kilka dni na słońcu, obierz z górnej powłoki i zetrzyj na tarce, a najlepiej przesyp do słoiczka, aby wiórki nie złapały wilgoci. Dodajemy startą pestkę z awokado do sałat, kanapek, zup i smoothies. Już jedna łyżeczka tego suszu dziennie pozwoli Ci korzystać z pestkowej potęgi wartości odżywczych.

Na zdrowie!

Awokado i... pestka
Share this