/ miód

Pierzga - bądź silny i zdrowy

Nadchodzi czas, gdy w reklamach na okrągło poleca się nam chemiczne leki na grypę i przeziębienie. Chcę Ci zaproponować zdrową alternatywę, o której nie powiedzą nam w mediach, bo jest to niedochodowe. Marzę, abyś był zdrowy, więc polecam Ci pierzgę.

Gdy pierwszy raz usłyszałam tą nazwę – zdziwiłam się. Dziś wiem, że jest to pyłek kwiatowy, który zbierają pszczoły, jest on złożony w plastrze miodu i poddany fermentacji mlekowej w warunkach beztlenowych w środowisku gniazda pszczelego. Wartość pierzgi do celów spożywczych, profilaktycznych i leczniczych jest znacznie wyższa niż pyłku, ze względu na bogatszy skład, proces konserwacji oraz łatwą przyswajalność. Pierzga zawiera dużo białka, cukru, kwasu mlekowego oraz witamin: A, B1, B2, B12, C, PP, E, D, K, H; makroelementów: P, S, Cl, K, Ca, Na; mikroelementów: Mg, Fe, Cu, Zn, Co, Mo, Se, Cr, Ni, Si; enzymów: inwertaza, kataliza, pepsyna, trypsyna, lipaza, laktaza.

Jak mówią mistrzowie pszczelarze pierzga to źródło życia.

Kiedy stosować pierzgę?

  • przy anemii
  • przy chorobach układu nerwowego/wyczerpaniu nerwowym
  • przy zmęczeniu
  • przy zniechęceniu w celu poprawy samopoczucia
  • przy dolegliwościach jelit
  • przy niedokrwieniu mózgu
  • w celu poprawy wzroku
  • przy przemęczeniu fizycznym i umysłowym
  • w celu wzmocnienia koncentracji
  • przy zaburzeniu krwiobiegu
  • przy problemach z prostatą i zaburzeń układu moczowo-płciowego
  • przy wrzodach dwunastnicy
  • przy regeneracji organizmu po intensywnym treningu
  • przy nadciśnieniu
  • przy chorobach endokrynologicznych

Uff sporo tego! Jak używam pierzgę? Po prostu kilka kuleczek daję pod język i czekam aż się rozpuszczą, najczęściej na wieczór już po umyciu zębów, aby niczym nie popijać i nic już nie jeść.

Także … liczę, że ten okres jesienno-zimowy będzie dla Ciebie przełomowy, bo w pełnym zdrowiu 🙂

Pierzga - bądź silny i zdrowy
Share this